Begin februari is Jos van Zuylen (jr) met 5 anderen naar India geweest voor een zendingsreis. Met deze reis willen ze een lokale kerk ondersteunen in haar missionaire activiteiten... hieronder volgt hun verhaal...

Verschillende teamleden hebben hun highlights van de reis beschreven. Deze highlights zijn meteen een goede samenvatting van wat we hebben gedaan.

Hans (teamleider)

Voor mij waren er 2 momenten waarin God me echt aanraakte en waarbij Ik Hem zag werken zoals nooit tevoren: Er was een meisje dat naar onze gospelmeeting was gekomen, dat nauwelijks kon lopen. Miriam bad voor haar voet, zodat die weer kon buigen, want die zat vast in gestrekte stand. Daarna kon ze op beide voeten staan. Maar haar knieën zaten nog vast in een hoek van 90 graden. Na de meeting bracht haar moeder haar bij mij en ik begon te bidden. Toen ik mijn handen op haar knieën legde voelde ik ze loskomen en vanaf dat moment kon ze weer rechtop staan. Ik begon met haar te lopen en met elke stap lukte dat beter. Haar moeder liep achter haar huilend van blijdschap. God is goed!

Een andere teamgenoot riep me om te helpen. Hij had gebeden met een doof-stom meisje maar er leek niets te gebeuren. Dus ik deed mijn vingers in haar oren en bad voor genezing. Vrijwel direct opende haar linker oor. De volgende dag waren we op dezelfde plaats en dat meisje was er weer. Ik deed precies hetzelfde nogmaals en na gebed kon ze met beide oren horen. God zei dat de spraak zou volgen. Het meisje lachte van oor tot oor!

Miriam

Op een avond hadden we een meeting in een dorpje met de ‘onaanraakbaren’ (de armsten onder de armen).
Daar was een jongen die een verstandelijke beperking had. Zodra ik hem zag wist ik dat ik met hem wilde bidden. Tijdens het uitleggen van het evangelie was hij zó aan het luisteren en had de blijdschap van een kind over zich. Na de meeting ging hij naar Jos en ik zag dat hij kroop en niet kon lopen. Jos, Hans en Guido gingen met hem bidden voor genezing van zijn benen en ik voelde dat ik mijn hand op zijn hand moest leggen.
Terwijl ik bad voelde ik Gods overweldigende liefde voor hem en ik begon te huilen. Ik huilde de hele tijd tijdens het bidden. Toen na een poosje er niets gebeurd was zat ik voor hem, huilend, en hij hield mijn hand stevig vast. Hij was zo geraakt dat ik over hem huilde. Hij zei: ”Sister, no cry”. Ik vertelde de vertaler dat ik huilde omdat Ik Gods liefde voor hem voelde.
Ik vertelde dit ‘s-avonds aan het team, dat ik Gods liefde en pijn voelde voor hem. Hans vertelde me dat ik de gave van genade en compassie had. Ik ben vaak overweldigd door pijn en verdriet vanwege onrecht die ik om me heen zie. Maar Hans zei dat ik deze gave kan inzetten om deze liefde en compassie te laten zien en over mensen te profeteren.

Guido

Het moment dat het meeste indruk op mij maakte was op de eerste grote meeting. We hadden gebeden voor meer doorbraak in genezing. Die avond was het meest krachtige moment de aanbidding. We zongen als team op het podium een lied en aanbaden Jezus. We zongen: “your Name is a Light that the shadows can’t deny, your Name can not be overcome!”
We zongen in, wat voelde als niemandsland, maar door het geluidssysteem kon je ons 2 KM verderop nog horen zingen! Dus het had impact op het natuurlijke, maar ik stelde me voor welke impact het had in de geestelijke wereld. Het was licht, doorbrekend in de duisternis! Het was zo krachtig! Daarna bevestigde God dat door heel veel mensen te genezen die avond! Het was geweldig!

Jos

Voor mij was de missie een rollercoaster van emoties, nieuwe ervaringen en wonderen. Ik heb zoveel geweldige genezingen gezien en profetieën gehoord. Zoveel mensen zijn gezegend, genezen en getroost door God. Maar hetgeen dat mij het meeste raakte was op een van de laatste meetings. We waren net begonnen aan een meeting op straat. Vrij veel mensen kwamen kijken wat we gingen doen.
Terwijl we ‘gewoon’ aan het zingen waren hoorden we opeens een luide schreeuw. We keken op en zagen een vrouw tussen de andere mensen, schreeuwend en rollend over de grond. Dit was een boze geest die zich manifesteerde. We stuurden deze boze geest direct weg.

Het meest indrukwekkende hieraan was, dat deze boze geest uit zichzelf manifesteerde. Die kon de aanbidding niet verdragen. Dit gaf mij een nieuw inzicht in de kracht van aanbidding. Ik wist wel dat dit soms gebeurde, maar had het nog nooit zelf gezien. Als wij God aanbidden met heel ons hart, als we licht proclameren in de duisternis, dan MOET de duisternis verdwijnen. Het kan niet verblijven in Gods licht!

Jaron

Wat op mij het meeste indruk maakte tijdens deze reis is hoe goed het Goede Nieuws is voor de mensen die we ontmoeten. We konden het goede nieuws van gelijkwaardigheid, genezing, vrijheid van schaamte en onvoorwaardelijke liefde vertellen aan mensen die mentaal gebroken, neergedrukt door schaamte en verdrukt in ongelijkheid waren. We hebben gezien dat God hoop en herstel bracht bij veel mensen. Veel mensen gaven hun leven aan Jezus (en Jezus alleen) Dat is het grootste wonder.

Daarnaast genas God ook veel mensen. Ik bad met een kindje van ca. 6 jaar oud. Hij kon niet lopen omdat zijn knieën niet konden buigen. Na met hem gebeden te hebben zag ik zijn opgezwollen been steeds dunner worden, tot hij weer normaal kon lopen! Het koninkrijk van God is echt voor de gebrokenen, de armen en mensen die lijden. Toen we met de mensen met lepra zongen was er een vrouw die haar hele hart uitstorte bij God. Ze had nog steeds lepra en ze ondervond daar elke dag de gevolgen van. Toch vond ze hoop en liefde en troost bij God, die ze nergens anders vond.
Voor mij is er niets mooiers dan het delen van dit Goede Nieuws. Hoop heeft een naam, blijdschap heeft een naam, liefde heeft een naam en die naam is Jezus Christus. Alle glorie aan God!

Amélie (worshipleider)

Eén van de dingen die ik nooit zal vergeten en dat het meeste indruk maakte was het horen er zien van de mensen met lepra, en dan met name hoe deze mensen God aanbaden. Ik voelde de totale overgave in aanbidding bij hen. Ik realiseerde op een nieuwe manier dat aanbidding zoveel meer is dan woorden. Dat het iets is dat je kunt horen, zien en voelen. Zelfs als je de taal niet begrijpt. Ik deed mee met hun aanbidding en ik begon te huilen.

Dit moment is moeilijk uit te leggen. Deze vrouwen, door de maatschappij verstoten, zaten daar met hun ziekte die in mijn land goed te genezen is. Ze aanbaden God op een manier die ik in mijn land nog niet eerder had gezien. Dat veranderde iets in mij. Ik stelde mezelf de vraag: ”Wie ben ik om deze vrouwen iets te vertellen over Gods liefde, en ze te leiden in aanbidding”. Ik voelde me zo vereerd dat ik naar ze mocht luisteren, dat ik mijn getuigenis mocht delen. En ik voelde me zeer gezegend dat ik Gods liefde over ze uit mocht zingen. Dit moment maakte dat ik God groot maakte en dat ik dankbaar was dat Hij me naar India had gebracht, dat hij me gebruikte op een manier die ik nooit had verwacht.

Getallen

Een andere manier om te laten zien wat God heeft gedaan in India zijn ‘getallen’.
Korte uitleg bij onderstaande: “Reacties op het evangelie” is wanneer mensen naar voren kwamen om Jezus aan te nemen.
Bij genezing rekenen we alleen waarvan we zelf getuige waren of die we achteraf hoorden via de pastors.

• Reacties op het evangelie: 321
• Reacties op het evangelie (kids): 16
• Genezingen: 165
• Bevrijdingen: 8
• Doop in de heilige Geest: 27
• Evangelisatie meetings: 15
• Pastor conferenties: 2 (154 deelnemers)
• Kerkdiensten: 3 (240 bezoekers)
• Nieuw-gelovigen meetings: 1
• Strand-bezoeken (als tourist) 1
• Aantal vluchten: 6
• KM’s op de weg: 440 (50 km duurt ca. 2 ½ uur)
• Sponsor geld (voor armen): 2000,-
• Aantal koffers ingechecked: 6
• Aantal koffers in India gearriveerd: 0

Het was een enorm volle week. Vol met activiteiten en vol met wonderen! Bedankt voor jullie gebed en sponsoring! Wij hebben een geweldige tijd gehad en zijn enorm gezegend. Ondanks dat onze bagage nooit in India is aangekomen hebben we nergens gebrek aan gehad. Niemand is ziek geweest tijdens deze reis. God heeft overal in voorzien.

Wat er nu vooral nodig is, zijn de lokale pastors die al deze mensen gaan begeleiden. Het blijft lastig voor deze mensen om los te komen van alle andere ‘goden’ en om écht alleen Jezus te volgen. Jezus volgen betekent daar verlies van al je familie en vrienden. En de druk neemt alleen maar toe. India heeft uw gebed hard nodig!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Inloggen
Nog geen lid? Wachtwoord vergeten?